Monday 8 September 2008

Keria

11



berjaya jugak angan2 aku nak wat keria nih.. kes tgk kat blog kak Linda Bradford balik keje tadi.. memula tu ingat nak kensel je.. sebab dah kul 4 lbh keledek pun blom beli.. si teruna n dara aku tu tdo ag.. ngan aku2 tido.. tp bila teruna aku tu bangun.. nak layan merengek2 die.. aku ajak pegi kedai.. aku beli keledek je.. die rembat magazine spiderman plak.. suke sangat.. balik umah aku pun mula projek.. haiiyoo.. melekit2 keledek UK ni rupenya.. aku pun naik boring tambah tepung.. aku kepal2 je cam wat begedil.. golek sket kat tepung, bg tak lekit2.. pastu aku cucuk tgh2 jadi lubang.. terus goreng.. jadi jugak.. ahaha.. tapi tak sesedap keria yang aku slalu beli ondaway nak g skolah dulu.. gerai akak Parit Yob tuh.. salah keledek ke salah tangan aku ni ye.. resepi asal aku amik dari kak Hajar.. tapi aku punya nak cepat tak baca pun tips die tentang keledek UK nih.. ekeke..

3 comments:

Anonymous said...

Salam Ruhil..ok la tu..berjaya akhirnya. Memang keledek kat UK ni lembik sgt2..mula2 akak buat dulu camtu la..naik tension, tu yg terus masuk kuali. Lagipun pesanan dari mak jgn lebih tepung nanti keras dan satu lagi ikut tips kak hajar mesti jadik punya..heheh.

Zakiyah said...

waa sodapnyeee..terliur beb.keledek bli kedai speedy ke?td carik kt eamonn tadek.
inti karipap gue tawar ler.hahaha seb baik x buat tros utk bebuka sabtu ni.buat tuk sdiri jek.

RuHiL said...

>>linda_shamsul - tu arr kan belekit2.. tp dah ada tips tu.. bleh wat ag nih.. ada ag keledek tu.. eheh..


>> cik kiyah - buat la.. ada la keledek tu kat kedai eamonn.. die tak banyak.. tp ada la..